En liten strimma hopp

25 Okt

Efter mötet på Arbetsförmedlingen för snart två veckor sedan har jag känt många känslor. Ilska för hur jag blev behandlad på mötet, nertryckt för att jag inte valt ett yrke som passade marknaden.  Jag har känt hopplöshet för att jag varje dag närmar mig arbetslöshet. Att jag ska ha fått ett jobb till den 7 november ser jag som föga troligt.

Praktik är något som jag funderat över (vilket också var orsaken till mitt besök på Arbetsförmedlingen) och jag har till och med ett företag som väldigt gärna vill ta emot mig. Jag har sett det som en väg in. En början på en karriär. Men även det hoppet släcktes på mötet.

Idag fick jag ett samtal som gav mig ett litet hopp. Inte allt för mycket då jag inte vill bli besviken. Men sådär lagom, så en blir lite glad!

Kommentera

