När en boll börjar rulla

11 Nov

En vecka som arbetslös. Jag tyckte att tiden gick olidligt långsamt, samtidigt som jag kände mig otroligt rastlös varje dag. Att slappna av och njuta av ledigheten var inte en möjlighet. Till i onsdags. Då började en boll att rulla. Min värld vändes upp och ner och jag fick helt plötsligt tusen tankar i huvudet på en gång. Som en framtidsbomb exploderat i mitt huvud.  Vad det är jag funderar över behåller jag för mig själv men min beslutsångest har varit stor.

Hur kommer det sig egentligen att flera saker ofta sker på en och samma gång? Jag som redan led av tillräcklig framtidspanik har nu fått ytterligare ett alternativ att fundera över. I en annan stad. Relativt långt bort. Alltså ännu ett alternativ att fundera över.

Tur att det är helg så att jag kan grubbla och älta alternativen om och om igen.  Jag tror det behövs. Det där med framtid alltså… Så himla jobbigt!

Kommentera

