Tidskrävande arbetslöshet

24 Nov

Det händer mycket på en gång nu. Jag trodde inte att det skulle vara så stressigt att vara arbetslös. De senaste två veckorna har bara rusat förbi. Jag har varit på intervjuer och hemliga möten. Både i min egen stad men även tagit äventyr till Göteborg och Jönköping. Men jag klagar inte. Jag gillar att det händer saker. Det är 100 gånger bättre än att det står still.

Nu börjar det närma sig svarsperiod för två saker. Två saker som verkar otroligt kul och spännande. Jag håller tummar och tår, och väntar. Jag hatar att vänta. Men kontrollmänniskan i mig får vänta. För detta är inget jag kan kontrollera. Jag har gjort vad jag kan, mitt bästa. Förhoppningsvis kommer jag långt på det.

Kommentera

