Äventyr av helt nya slag

19 Dec

Jag tjatar på om äventyr mycket nu känner jag. Men nu är det något riktigt stort på gång!
Fyra och ett halvt år har jag bott i Karlstad. Fyra och ett halvt år som bara sprungit förbi med hjälp av fantastiskt underbara människor. Det senaste året har dessa underbar människor spridits ut över hela landet för nya äventyr.
Karlstad har under fyra och ett halv år blivit min trygga plats, det jag kallar hem. Sen hände det. En möjlighet för lockande för att motstå men som ändå ställt livet upp och ner. Som nu får mig att lämna min trygga plats. Imorgon säger jag upp min lägenhet för att försöka hinna flytta innan den 16 januari. Då ska jag finnas på plats i Göteborg för att grotta ner mig i PR och sociala medier.
Det är dags att släppa min fasta punkt här och jag vet inte alls hur det ser ut med boende i framtiden. Tur att jag har fina vänner som tar emot mig med öppna armar.
Detta blir på ett sätt det största äventyret jag gjort. Att inte ha någon fast punkt skrämmer mig. Att bo i en resväska skrämmer mig. Men jag vet att det kommer att orda sig och att detta blir ett äventyr för livet. Ett äventyr som förändrar livet.

Ett svar to “Äventyr av helt nya slag”

  1. Nina 19/12/2011 den 3:18 e m #

    gumman!!!
    ibland kan det vara skönt att lämna allt o bara öppna sej för nya äventyr.ALLT KAN HÄNDA…O DET GÅR OCKSÅ ATT ÅTERVÄNDA TILL DET VANLIGA IGEN.TA CHANSEN O SE VAD LIVET HAR ATT ERBJUDA.
    LYCKA TILL O LOVE U…

Kommentera

