Min härliga extrafamilj

22 Feb

Det är lite så det känns, som om jag fått en extrafamilj här i Göteborg. Mitt hem är helt enkelt grymt! Jag känner en enorm glädje över att jag har haft turen att få ett sånt boende som jag fått. Mamma R är verkligen en fantastisk kvinna.

Idag när jag kom hem krockade min matlagning med hennes brödbak. Det är lätt att välja att inte laga mat när hon är i köket för att jag inte vill vara i vägen för henne och jag har märkt att hon gör likadant med mig. Men eftersom jag skulle använda spisen och hon ugnen valde vi att köra på ändå. Det blev en intressant matlagningsstund då hon fascinerat tittade på hur jag lagade min mat. Precis så som jag brukar göra när hon lagar mat. Min svensk/norskamat skiljer sig ganska mycket åt från hennes persiska matlagning.

Ikväll kom hennes dotter M förbi och det blev verkligen trångt i köket med tre personer varav två fixade och donade. Eftersom mamma R var så nyfiken beslutade jag mig för att promt bjuda henne, då jag ändå lagat mer än nog. Jag vet att om jag inte insisterat och varit övertygande nog om att jag hade mer än nog mat till mig så hade hon aldrig smakat. Jag har försökt förut, men inte varit tillräckligt övertygande för att hon skulle smaka. Så idag blev det svensk fisksoppa med fransk inspiration och hembakat persiskt bröd. En fantastisk kombination för övrigt.

Det känns riktigt skönt att jag och dottern M även kommer bra överens. Jag känner mig nästan lite som en extra storasyster när jag pratar med henne.

Jag känner en sådan värme i hjärtat för dessa två underbra personerna och jag är otroligt tacksam för att jag har hamnat här.

2 svar to “Min härliga extrafamilj”

  1. a Lady & a Tramp 26/02/2012 den 6:44 e m #

    kul ha hittat till dig! (via twitter)
    verkar vara en likasinnad… bag lady här också =)
    ska bli kul följa!

Kommentera

